Dziecięca matematyka
Zajęcia matematyczne prowadzone wg koncepcji prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej i mgr E. Zielińskiej. W edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym najważniejsze są osobiste doświadczenia dziecka, stanowiące budulec, z którego dziecko tworzy pojęcia matematyczne oraz umiejętności. Głównym celem metody jest wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci i przygotowanie do nauki w szkole.
Tablica interaktywna
W trosce o rozwój procesów poznawczych u przedszkolaków wykorzystujemy w naszym przedszkolu najnowocześniejsze osiągnięcia technologii multimedialnych. Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem tablicy multimedialnej są prowadzone raz w tygodniu przez wychowawcę w każdej grupie, a także wg potrzeb nauczycieli zgodnie z planem. Podczas tych zajęć maluchy poznają to, czego nie mogą zobaczyć w rzeczywistości; rozwiązują zagadki, rebusy, układają puzzle, rozwijają spostrzegawczość, ćwiczą pamięć, a przy tym świetnie się bawią.
Rytmika
Zajęcia rytmiczno-umuzykalniające dla dzieci w wieku przedszkolnym mają na celu rozbudzenie wrażliwości muzycznej i estetycznej dzieci, rozwijanie zamiłowania do śpiewu, muzyki, tańca oraz zaspokajanie potrzeby ruchu przez:
- rozwijanie słuchu muzycznego
- kształcenie poczucia rytmu
- poprawne śpiewanie piosenek
- poprawne i estetyczne poruszanie się
- wspólne muzykowanie
- rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej.
Różnorodne formy ćwiczeń i zabaw wpływają dodatnio na kształtowanie pozytywnych cech charakteru i przygotowują dzieci do rozpoczęcia nauki w szkole poprzez:
- kształtowanie społecznych postaw i zachowań
- nabywanie umiejętności kontaktowania się i współdziałania w grupie
- rozwijanie silnej woli
- budzenie wiary we własne siły i celowości podejmowanych wysiłków
- wyrabianie umiejętności skupienia się i koncentracji na wykonywanej czynności
- kształtowanie umiejętności zauważania innych i poczucia odpowiedzialności.