Klasa w terenie - Ogólnopolski Projekt Edukacyjny
KLASA W TERENIE- OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY
Głównym celem edukacyjnego projektu ,,Klasa w terenie” jest promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu. Zachęcenie nauczycieli i uczniów do „opuszczenia” swoich sal przedszkolnych i spędzenia czasu poza budynkiem szkoły. Wszystko po to, aby promować edukację terenową- prawdopodobnie najbardziej uszczęśliwiającą formę edukacji na świecie, angażującą różne zmysły.
Nie lada gratka - poznajemy Misia Uszatka
NIE LADA TO GRATKA – POZNAJEMY MISA USZATKA ! PROJEKT EDUKACYJNY
Oczekiwane korzyści wynikające z realizacji projektu
Dla dzieci:
- dzieci interesują się książką, wiedzą co to jest biblioteka, na czym polega korzystanie z niej.
- dzieci potrafią wyrażać swoje myśli, emocje, przeżycie
- potrafią się komunikować ze sobą na różne sposoby
- potrafią współpracować w grupie
- rozbudziły swoją empatię
- wzbogaciły słownictwo
- potrafią słuchać w skupieniu
- potrafią wnioskować ,wskazać przyczynę i skutek
- są aktywne i twórcze
Dla nauczycieli:
- mają możliwość poszerzenia swojego warsztatu pracy
- potrafią oderwać się od schematu i rutyny codziennych zajęć
- interesują się dawną literaturą dziecięcą , doceniają jej wartości
- nawiązują współpracę między sobą, dzielą się swoimi pomysłami
20minutdlamatematyki
Kreatywny przedszkolak
Głównym celem projektu to kreatywne i twórcze działania nauczycieli z przedszkolakami oraz uruchamianie twórczości dzieci, by potrafiły zrobić „coś z niczego”. Istotne jest aby nauczyciel prowadzący zajęcia w ramach projektu, pokazywał dzieciom, iż można tworzyć piękne dzieła niekoniecznie kupując gotowe produkty. Doskonalenie umiejętności: planowania pracy, logicznego myślenia, doskonalenia motoryki małej, obowiązkowości(gdyż część materiałów dzieci zapewne będą przynosiły z domu), koncentracji i skupienia, współpracy, porządkowania swojego miejsca pracy traktuję jako efekt uboczny kreatywnych i twórczych działań w ramach projektu.
Grupa: Malinki
Iga Dzierwa
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Bajkowa Wyprawa"
„Bajkowa wyprawa” autorstwa Pani Agaty Janus, to ogólnopolski projekt edukacyjny, którego zadaniem jest rozbudzanie zainteresowań dzieci literaturą klasyczną, upowszechnianie czytelnictwa, a także kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno.
Program realizują grupy: „Stokrotki” i „Koniczynki”.
Koordynatorem programu jest Pani Sylwia Gotowała i Pani Ewelina Lewandowska.
„Europa i Ja”
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Europa i Ja”
Celem projektu jest przybliżenie dzieciom podstawowej wiedzy na temat krajów znajdujących się w Europie. Zdobywanie nowych doświadczeń i rozwijanie zainteresowań dotyczących Europy.
„Mała fabryka eksperymentów”
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „MAŁA FABRYKA EKSPERYMENTÓW”
Celem projektu jest rozwijanie kreatywnego myślenia, wyobraźni, uczy obserwacji i wyciągania wniosków, a przede wszystkim czerpania radości płynącej z odkrywania nieznanych właściwości przedmiotów i zjawisk
Terapia ręki dla każdego
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny- Terapia ręki dla każdego.
Celem projektu jest wspomaganie w dążeniu do precyzji motoryki małej:
- Sprawność fizyczna, stabilizacja posturalna i stabilizacja kończyny górnej.
- Równowaga i mapa ciała.
- Napięcie mięśniowe.
- Funkcje wzrokowe.
- Koordynacja wzrokowo-ruchowa.
- Zmysł dotyku.
- Manipulacja.
- Dysocjacja palców i opozycja kciuka.
- Zabawy grafomotoryczne.
Z darami natury świat nie jest ponury
Głównym celem III edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Z darami natury świat nie jest ponury” jest kształtowanie postaw proekologicznych, pobudzanie kreatywności dzieci i nauczycieli oraz rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody.
Dzieci wraz z nauczycielem muszą wykonać przynajmniej 5 z 20 zadań z listy, np. „Ptasie gniazda” – wykonanie budki lęgowej dla ptaków, „Naturalna tkalnia” – przeplatanki z natury czy „Lodowe witraże” – sztuka land artu.
Udział w projekcie sprzyja stwarzaniu sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą, ale także zapoznaniu z różnorodnymi technikami plastycznymi czy planowaniu i wykonywaniu prostych obserwacji, doświadczeń, eksperymentów dotyczących obiektów i zjawisk przyrodniczych.
Projekt realizuje grupa „Jagódki” – nauczyciel mgr Elżbieta Kąkolewska.
InterACT
Celem programu InterACT jest kształtowanie adekwatnych postaw wśród dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wobec różnych form niepełnosprawności, a także zaburzeń w komunikowaniu się, w tym zmiana postaw społecznych wobec jąkania. Poprzez udział w sesjach InterACT dzieci uczą się jak adekwatnie reagować i skutecznie wspierać osoby z różnymi formami niepełnosprawności oraz jąkające się. Dowiadują się także co robić, a czego nie robić, by komunikowanie się było skuteczne i przebiegało w przyjaznej atmosferze. Najważniejsze przesłanie programu brzmi: Każdy z nas jest inny i każdy taki sam – każdy z nas jest wyjątkowy! Budujmy świat bezpieczny i przyjazny dla wszystkich dzieci.
Więcej artykułów…
Strona 1 z 2