„Europa i Ja”
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Europa i Ja”
Celem projektu jest przybliżenie dzieciom podstawowej wiedzy na temat krajów znajdujących się w Europie. Zdobywanie nowych doświadczeń i rozwijanie zainteresowań dotyczących Europy.
„Mała fabryka eksperymentów”
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „MAŁA FABRYKA EKSPERYMENTÓW”
Celem projektu jest rozwijanie kreatywnego myślenia, wyobraźni, uczy obserwacji i wyciągania wniosków, a przede wszystkim czerpania radości płynącej z odkrywania nieznanych właściwości przedmiotów i zjawisk
Terapia ręki dla każdego
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny- Terapia ręki dla każdego.
Celem projektu jest wspomaganie w dążeniu do precyzji motoryki małej:
- Sprawność fizyczna, stabilizacja posturalna i stabilizacja kończyny górnej.
- Równowaga i mapa ciała.
- Napięcie mięśniowe.
- Funkcje wzrokowe.
- Koordynacja wzrokowo-ruchowa.
- Zmysł dotyku.
- Manipulacja.
- Dysocjacja palców i opozycja kciuka.
- Zabawy grafomotoryczne.
InterACT
Celem programu InterACT jest kształtowanie adekwatnych postaw wśród dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wobec różnych form niepełnosprawności, a także zaburzeń w komunikowaniu się, w tym zmiana postaw społecznych wobec jąkania. Poprzez udział w sesjach InterACT dzieci uczą się jak adekwatnie reagować i skutecznie wspierać osoby z różnymi formami niepełnosprawności oraz jąkające się. Dowiadują się także co robić, a czego nie robić, by komunikowanie się było skuteczne i przebiegało w przyjaznej atmosferze. Najważniejsze przesłanie programu brzmi: Każdy z nas jest inny i każdy taki sam – każdy z nas jest wyjątkowy! Budujmy świat bezpieczny i przyjazny dla wszystkich dzieci.
Mały miś w świecie wielkiej literatury
MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY to międzynarodowy projekt edukacyjny. Celem głównym projektu jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa we współpracy ze żłobkami, przedszkolami, szkołami podstawowymi, szkołami specjalnymi, szkolnymi świetlicami, bibliotekami szkolnymi w całej Polsce i za granicą.
Cele szczegółowe programu:
- zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom
- tworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela
- wprowadzenie dziecka w świat literatury
- budzenie zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną
- przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych
- kształcenie u dzieci umiejętności słuchania tekstu czytanego
- rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci
- rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i nauczycieli
- kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci
- włączenie w życie przedszkola rodziców oraz przedstawicieli środowiska lokalnego
- promocja przedszkola
- rozwijanie współpracy między nauczycielami
Zdrowo i Sportowo
Celem programu jest aktywizacja ruchowa dzieci do 10 roku życia, pokazuje dzieciom jak fajne jest uprawianie sportu. Ile przynosi to radości, jak wpływa na sprawność, samopoczucie, buduje relacje z innymi członkami grupy. Aktywne dzieci, to zdrowsi dorośli.
Nie tylko pod względem fizycznym, ale też psychicznym. Akcja Zdrowo i Sportowo, to również tematy związane z odżywianiem i odpoczynkiem.
Zdrowo i Sportowo pokazuje jak przyjemnie jest uprawianie sportu oraz wszelkiej aktywności ruchowej.
Mądre bajki z całego świata
„Mądre bajki z całego świata” to projekt edukacyjny Kulczyk Foundation pod szyldem „Efektu Domina”. Niesamowite opowieści z różnych krajów stają się podstawą do dialogu z dzieckiem o wartościach, zrozumieniu dla innego człowieka, otwartości czy wrażliwości. Projekt jest realizowany w grupie dzieci 6 – letnich.
Sanford Harmony
Sanford Harmony to program wspierania rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Program został stworzony i opracowany na Arizona State University w Stanach Zjednoczonych. W 2019 roku PWN Wydawnictwo Szkolne zostało wyłącznym partnerem programu i rozpoczęło jego dystrybucję w zainteresowanych placówkach przedszkolnych.
W ramach programu Sanford Harmony dzieci uczą się, doskonalą i rozwijają kompetencje społeczno-emocjonalne, które w praktyce pozwalają im realizować takie wartości jak: szacunek do siebie i drugiego człowieka, współpraca, otwartość na innych ludzi, dobre relacje między ludźmi. Program realizowany jest w zerówce.
„Magiczna moc bajek”
Międzynarodowy Projekt Czytelniczy
„Magiczna moc bajek”
czyli
Bajkowa podróż do krainy wartości i dziecięcej wyobraźni
II Edycja
Rok szkolny 2020/2021
Głównym celem Projektu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym wobec osób z niepełnosprawnością
Międzynarodowy projekt edukacyjny Emocja
- Kształtowanie postawy empatii wśród dzieci .
- Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi
- Nauka szacunku wobec osób różniących się od nas między innymi wyglądem, zachowaniem.
- Budowanie przyjaznego klimatu integracji.
- Nauczanie, że wszyscy jesteśmy pełnowartościowymi ludźmi, pomimo różnic, które posiadamy.
- Eliminowanie zachowań agresywnych wobec siebie.
- Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
- Aktywizacja dzieci na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
- Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.